úterý 28. května 2013

Reakce na snahy Bahalu zdiskreditovat tento blog

V posledních měsících jsem si všiml zvýšené aktivitu Bahalu prostřednictvím různých účtů zdiskreditovat tento blog. Nemám žádný (finanční) zájem na tom aby se Bahalu dařilo nebo nedařilo získávat nové zakázky, je mi to jedno. Můj zájem při psaní tohoto blogu bylo potenciální klienty upozornit na možná úskalí. V době kdy jsme se o Bahalu rozhodlovali existoval jeden jediný blog.
I přesto cítím potřebu na tyto snahy Bahalu zareagovat, konkrétně např. příspěvek na tomto blogu. Blog, jak jsem již zmínil je sice od reálných klientek Bahalu, ale těch, kteří dlouhodobě spolupracují na PR článcích, takže blog nelze považovat za zcela nezaujatý.


V příspěvku na onom blogu se píše:


Tak jsem se rozhodla nakonec vyřešit množství dotazů, které dostávám a mají podobné téma tady na blogu, než abych odpovídala na maily jednotlivě.

Řada z Vás se ptá, jestli jsem s Bahalem řešila podobné problémy, o kterých píše na jiném blogu pan Kmoch.

O mých zkušenostech si můžete přečíst níže v blogu, takže o tom se znovu rozepisovat nebudu. Nicméně ráda bych Vám dala možnost většího obrazu, který mám, protože když jsem se rozhodovala o Bahalu, tak v té době byl pan Kmoch již velmi aktivní v různých diskusích pod přezdívkou „tonyno“, kde Bahal hodně chválil. Brala jsem diskuse s nadhledem, protože člověk nemůže informace z různých těchto blogů a diskusí brát smrtelně vážně.

Zde je první nepravdivá informace. Dům paní Spieszové se stavěl v září 2010 (alespoň podle marketingových materiálů Bahalu a tohoto webu kooperanta), v té době jsme Bahal neznali a v žádné diskuzi o něm nic nepsali. Ze začátku jsem chválil Bahal, protože opravdu čím dříve jste v procesu stavby, tím je práce kvalitnější - marketing nejlepší, reklamace a servis nejhorší.

Nicméně chápu, že člověka někdy můžou nějaké věci znervóznět a co píše pan Kmoch momentálně na svém blogu je zarážející. Obzvláště pokud se podívám na tento konkrétní komentář pana Kmocha po dostavění domu!
http://forum.living.cz/viewtopic.php?f=144&t=2317949&st=0&sk=t&sd=a&start=8 (někde uprostřed stránky)
Tento komentář je tedy z doby po dostavění domu, kdy řadu věcí, o kterých dnes píše, již věděl, třeba ohledně prý špatného, či prý tajně udělaného blower door testu a další věci, co kritizuje, a týkají se průběhu výstavby.

Správný způsob provedení BDT je popsán zde. Zde se píše, cituji: "Provádí se tedy v době, kdy je obálka budovy dokončena ale je možný přístup k hlavní vzduchotěsnící vrstvě, kterou lze v průběhu testu opravit.". Tak se u nás nestalo. První BDT se dělal v době, kdy byla většina obvodových stěn zaklopena SDK. Na druhý BDT jsem písemně požádal abych byl pozván, nestalo se tak. Opakuji co píšu na svém blogu - parametry pasivního domu BDT splnil, nesplnil ale ústní slib p. Jokeše, že parametry jsou někde okolo 0,3. Nesplnil ani to, že by byl udělán systémově správně. Zamrzelo nás, že kupujeme kvalitní materiál, ale nesystémovým přístupem není snaha dosáhnout co nejlepších výsledků.

Pochopila bych, že může změnit na něco názor během bydlení v domě. Nicméně ve chvíli, kdy na v „nové verzi“ svého blogu z letoška v jednom příspěvku píše:
Dům je nádherný! Vše funguje jak má, skvěle se v něm bydlí. O vlastnostech domu v různých ročních obdobích napíšeme v samostatném příspěvku.
A v dalším příspěvku hnedka jmenuje x v ěcí, jak je příšerných a podobně, to si můžete přečíst sami. Tak sečteno podrženo mi to celé nedává moc smysl. Přijde mi to takové trochu pochválit a pak bodnout do zad. 

Když si přečtete mé příspěvky, píšu, že dům je dobrý, že se dobře bydlí, ale že tu jsou mouchy, které nás mrzí. To je jako když jednou řeknete, že Ford je super auto a příště řeknete, že vás mrzí, že má malý kufr a velkou spotřebu.

Bahal už panu Kmochovi jednou psal na blog příspěvek, který pak asi Bahalu smazal, aby psal korektně, jinak je bude muset někdo rozsoudit.

Tato věta jen dokazuje, jak úzce blog těchto majitelek spolupracuje s Bahalem, protože o této situaci ví jen Bahal. Smazal jsem celý příspěvek, protože to bylo v období, kdy jsme vážně zvažovali blog zrušit ve velkém očekávání, že se Bahal polepší a začne plnit své povinnosti. Nestalo se.

Když jsem si dovolila tady níže v komentáři jedné paní odepsat, že na mě působí jeho popis věcí v nejlepším případě zmateně a člověk si musí klást otázku, co ho motivuje, tak jsem hned dostala vynadáno od pana Kmocha, co si to dovoluji, že psát na internetu může asi jenom on, což se mi moc nelíbí.

Vadilo mi, stejně jako v tomto případě, že píšete o věcech o kterých nemáte žádné informace (teda kromě těch, co vám řekne Bahal). Stejně tak není vypovídající vyjádření k hluku v domě, protože dům p. Spieszové má jen 1NP.

Těch problematických věcí je u toho pána celá řada. Například o možnosti, zdůrazňuji možnosti, si nechat dům servisovat věděl. A pokud je tak informovaný, tak musí také vědět, že standartní garance má člověk automaticky a tohle je pouze volitelná možnost si je prodloužit podobně jako u auta. A když k tomu přičtu, že také musí vědět, že cena 16 tisíc je ceníková, ale klienti Bahalu často dostávají velké slevy o více než o polovinu, tak se zase ptám, proč píše takto.

Nevím na co tento příspěvek reaguje. Pokud se nepletu, nikde jsem na žádném fóru ani na svém blogu k ceně servisní kontroly nic nepsal.
Co se týče samotné kontroly - bylo nám písemně potvrzeno, že proběhla kontrola žaluzií a servis TČ. Při mé kontrole stavu žaluzí a TČ jsem zjistil, že vůbec žádná kontrola neproběhla a až na moje vyžádání byla skutečně dodatečně provedena. A nenechme se uchlácholit pravděpodobnou reakcí Bahalu, že to byla administrační chyba, takových je už moc.

A poslední věcí snad je, že když jsme se o Kmochovi bavili na srazu klientů Bahalu, tak lidé, kteří u něj byly na návštěvě, zmiňovali, že se setkali pouze s paní Kmochovou a ta například o hluku nebo podobně řekla, že nic neslyší. A dokonce na srazu padlo ze strany Bahalu, že snad měli dohodu s Kmochem, že má servis zdarma.

Nevím o kterém srazu Bahalu mluvíte. Sraz 15.9.2012 byl zrušen a sraz 1.6.2013 ještě nebyl. Vkládání vyjádření do úst mé ženy je podle mě nehoráznost. Víte co vadí mojí ženě? Že musíme furt řešit nějaké reklamace a že se Bahal na reklamace místo jejich řešení jezdí opakovaně dívat.
A co se týče hluku. Je prokazatelná lež co tvrdí Bahal, že tento problém vnímám jen já. Vím o 5 domech, kde se řešil/řeší problém s duněním a vrzáním podlah (na blogu např. zde). Co se týče mojí ženy, má problémy se sluchem a proto problém dunění není pro ní tolik palčivý jako pro mě.
To že podlahy vrzají a duní je fakt. Měřením se možná ukáže, že je to v rámci normy, ale např. dunění u Haas Fertigbau je mnohem menší natož u pořádné zděné konstrukce. Už kvůli tomuto dunění bych nikdy do montované stavby znovu nešel.

Někteří z Vás mi píšou o dlouhých mailech, co pan Kmoch sepisuje, ve kterých kritizuje Bahal. Nevím, kde na to bere čas :), když potom si neudělá čas, si nechat udělat pořádný nezávislý test na akustiku ve svém domě a radši o tom píše.

Když si něco pořídím a nefunguje to podle mého očekávání, tak to reklamuji. Když si koupím TV a ta během promítání pořadů bude nepříjemně pískat, tak jí jdu reklamovat. Možná paní Spieszová si objedná certifikovanou akustickou zkoušku a zaplatí 15tis. Druhý krok co někdy udělám je, že do recenze na heureka.cz / zbozi.cz / czc.cz napíšu, že jsem se zbožím nespokojený. To považuji z mé strany za legitimní postup.

Děkuji za obdiv mého času. Ale daleko více času jsem obětoval projektu "Porovnání nákladů na provoz RD". Společně s asi 25 kamarády a známými porovnávám reálné náklady na provoz různých RD. Výsledky zveřejníme v průběhu léta. Už nyní jsou pro mě velmi překvapivé.

Zároveň se mi mé investice do mého blogu bohatě vrátily v podobě získání kontaktů na další domy a díky tomu do situace okolo Bahalu vidím o něco lépe než zákazníci co nemají potřebu si vylévat srdíčko ;o). Nepřekvapilo vás třeba, že velké množství kooperantů s Bahalem postaví jen 1 max. pár staveb a dále s nimi nechce spolupracovat? Znám i firmy co se s Bahalem soudí (a vinou kooperanta to nejspíš nebude, protože všichni z Bahalu mi tvrdili, že odváděli skvělou/nejlepší práci ... pokud to nebyla další polopravda).

A takových věcí je celá řada, já myslím pro Vás bude nejlepší si vždy vzít ty maily od pana Kmocha nebo jeho námitky a konfrontovat s tím přímo Bahal, pokud Vás to trápí. Já Vám bohužel nemůžu více pomoci, než upozornit aspoň na ty do očí bijící problémy, co jsem si všimla, když jsem při tom množství mailu vlezla k panu Kmochovi na blog. Problémy, které prostě působí, že ty motivace pro jeho chování jsou všelijaké.
Jestli měl během stavby dohodu s Bahalem o pozitivním psaní a pak už se mu vyplatilo se domluvit s někým jiným. I to je varianta...je celé divné, moc tomu nerozumím :)

Tento odstavec snad celý psal Bahal. Pan Jokeš (ředitel Bahalu) velmi často za mojím blogem vidí cihlařské asociace, které se snaží potopit Bahal. Měl bych k tomu jeden komentář: "začněte s klienty jednat fér a budou jen pozitivní blogy".

Zároveň bych chtěl poznamenat, že nejsem jediným u koho se během stavby objevily trable. Ano, je málo lidí co mají potřebu sdílet své zkušenosti a ještě méně těch, co mají odvahu napsat i negativní zkušenosti, nějaké vygooglit lze:
Poslední věc co bych chtěl poznamenat je, že Bahal stále neplní své závazky. Uvádím příklad posledních reklamací:
  • 12.3.2013 odeslána doporučeně reklamace
  • 20.5.2013 (tedy s 1,5 měsíčním zpožděním oproti termínům definovaných smlouvou) provedeno místní šetření (což znamená pouhé vyfocení stavu osobou, která nemá stavařské vzdělání ani zkušenosti). Na schůzku dorazil Bahal o hodinu později než byl domluvený termín. Bahal slíbil zaslat zápis do konce týdne. Doposud se tak nestalo. Většina reklamací nebyla zatím vyřešena.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.